In de media

 

 

 

Rondom de Corona-periode nam deze pagina een grote vlucht. De leerchallenge werd gebruikt door velen in ons land maar ook daar buiten. Dit heeft media-aandacht opgeleverd en dat is hier te lezen. 

"Breng het dagelijks leven in de klas."

In de Meppeler Courant

Over mijn offensief tegen het leren achter de computer, maar voor het leren door te doen, lees je hier. 

Meppeler Courant Thuisonderwijs Corona Leerchallenge

LeerChallenges op de radio

"Leren door te doen, geeft veel meer inzicht in de lesstof!''

Leren van A tot Z Trefonderwijs

Leren van A tot Z in het Kerstnummer van Trefpunt

Trefpunt is een blad dat Trefonderwijs tweemaal per jaar onder alle leerlingen en leerkrachten verspreidt. Ik werd hiervoor geïnterviewd en mocht iets vertellen over de #LeerChallenges

Leren van A tot Z op TV

"Je leert op school om praktisch toe te kunnen passen, laten we dat dan ook vooral doen!''

De Rekenchallenge in vakblad De nieuwe leraar

In vakblad De Nieuwe Leraar wordt de leerchallenge genoemd als betekenisvol rekenonderwijs. 

Leren van A tot Z genoemd in Volgens Bartjens

NVORWO, de Nederlandse Vereniging voor de Ontwikkeling van Reken-Wiskunde Onderwijs, refereert in haar vakblad ‘Volgens Bartjens’ aan de LeerChallenges van Leren van A tot Z. 

Leraar van het jaar verkiezing

In juni 2021 kreeg ik telefoon dat ik bij de laatste 10 genomineerden voor de leerkracht van het jaar verkiezing zat. Wat een eer! Maar het is niet zomaar iets, want we moesten als opdracht je cv opsturen, een motivatiebrief schrijven en een filmpje over jouw visie op onderwijs maken. Ontzettend veel dank ben ik verschuldigd aan mijn collega en haar team voor het produceren van dit filmpje. Dit is hieronder te zien.

Omdat het Corona-tijd was, was er helaas geen live-bijeenkomst, maar online met mijn familie en al mijn collega’s was ook heel gezellig. 

Leren van A tot Z in de media

"De Corona-thuisleerperiode heeft de Leerchallenge veel media-aandacht opgeleverd.''

De LeerChallenge bij Council of European Union

De ‘Council of the European Union‘ schreef op 9 mei 2020 het volgende over de leerchallenges op hun Facebook-pagina:
“𝗔𝗰𝘁𝗶𝘃𝗲 𝗹𝗲𝗮𝗿𝗻𝗶𝗻𝗴 𝗶𝘀 𝘃𝗲𝗿𝘆 𝗶𝗺𝗽𝗼𝗿𝘁𝗮𝗻𝘁. 𝗪𝗵𝗲𝗿𝗲 𝗯𝗲𝘁𝘁𝗲𝗿 𝘁𝗼 𝗽𝗿𝗮𝗰𝘁𝗶𝘀𝗲 𝗶𝗻 𝘆𝗼𝘂𝗿 𝗼𝘄𝗻 𝗵𝗼𝗺𝗲?” 𝗔𝗻𝗻𝗶𝗲𝗸𝗲, 𝗮 𝗽𝗿𝗶𝗺𝗮𝗿𝘆 𝘀𝗰𝗵𝗼𝗼𝗹 𝘁𝗲𝗮𝗰𝗵𝗲𝗿, 𝗵𝗮𝘀 𝗱𝗲𝘃𝗲𝗹𝗼𝗽𝗲𝗱 𝗮 𝗵𝗼𝗺𝗲-𝗹𝗲𝗮𝗿𝗻𝗶𝗻𝗴 𝗺𝗲𝘁𝗵𝗼𝗱 𝗳𝗼𝗿 𝗰𝗵𝗶𝗹𝗱𝗿𝗲𝗻.
𝗡𝗲𝘁𝗵𝗲𝗿𝗹𝗮𝗻𝗱𝘀.
Annieke Otten teaches at the De Bron primary school in Nijensleek and wanted to turn confinement into an opportunity to make learning at home more effective for parents and children. So she developed her own online teaching method: “The learning challenge”. This home-learning method became a nationwide success.

Using games, puzzles and quests, the method helps children with languages and arithmetic. Children learn fractions with the help of orange segments, they learn to count by collecting coins and they develop language skills by looting all products starting with an ‘S’ from the pantry.

The Facebook and Instagram pages “Learning Challenge” are available online and Annieke publishes a language and maths assignment four times a week. The assignments are picked up nationally by different teachers.
#EuropeDay #StrongerTogether #UnitedAgainstCoronavirus
www.consilium.europa.eu/en/europe-day-2020/

De EU-counsil was op zoek naar voorbeelden van mensen die iets bijzonders gedaan hadden in Corona-tijd. 9 mei 2020

 

Leren van A tot Z op Geflipt?!

"Maak een reeks van voorwerpen uit je eigen huis!''

Volg Leren van A tot Z #Leerchallenge

Facebook
Instagram
LinkedIn